måndag 14 juli 2014

Hemma i Götet!

Obs, tåget på bilden har inget med inlägget att göra...

Lyckades till slut ta mig ned från berget och hem. Natt-tåget till Hamburg gick lysande, lite obekvämt bara och inte mycket till sömn för min del plus jobbigt att sitta still så länge. I Hamburg blev det problem, då jag inte fick gå på tågen på grund av min stora väska med cykeln i. Bagaget var för stort, sa tågvärden. "Du får köpa ny biljett till nästa tåg" var beskedet jag fick av den mycket otrevlige tågvärden. Han behandlade mig som om jag var en idiot eller något skräp han hittat eller nåt och då hade jag ändå biljett till 1:a klass, där det var halvfullt med folk. Riktigt dåligt att det inte fanns någon info om hur stort bagage man fick ha med sig och riktigt trist bemötande av den tyska tågvärden. Det var som om han inte brydde sig vad jag gjorde bara jag inte åkte med hans tåg, trots att jag hade biljett till hans tåg. Kundservice på lägsta nivå.
Hur som helst, jag lyckades få min biljett att gälla på ett annat tåg -som tog tre timmar längre tid och där jag blev förpassad till familjevagnen. Det är ju bra och tevlig med familjevagn och så, fast inte om man hade ställt in sig på en lugn och tyst resa 1:a klass. Nåja på Öresundståget fick jag i alla fall sitta där jag betalt att sitta och till slut kom jag hem. Idag blir det en extra träningsfri dag, eftersom jag jobbar mellan 9.30 och 22.00 på Gamla Ullevi i samband med Gothia Cupinvigningen. Biljetterna är slut, så det blir fullt med folk. Imorgon blir det däremot träning, ska bli gott, jag gillar inte att vara stilla för länge!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar