måndag 7 juli 2014

Bormio tur och retur!

I dag blev det en tur till Bormio och tillbaka. På vägen dit körde jag offtroad och träffade vännen ovan. Vet inte om det är en mula eller en mulåsna, men söt var den. Lite skeptiskt i början mot min cykel, men sen blev det klia bakom örat och liknade. (ja just det, det var ju ingen djurblogg det här..) Jag körde över Teola och Cancano fast på "fel sida". Det var fint.  



Väl i Bormio var det molnigt men varmt.  Blev en kaffe och en cola innan det bar av tillbaka upp till bergen igen. Körde monsterklättringen på nästan 1100m upp till Passo Foscagno på nästan 2300meters höjd. Delade in klättringen i etapper på 100 höjdmeter enligt vad pulsuret visade. Körde på relativt hårt upp till nästa 100-tal, lugnade ned mig nån minut och lät pulsen sjunka och sen på det igen. Så fortsatte det upp till passet. Det kändes bra. Typiskt att man snart ska åka hem när kroppen precis börjar vänja sig. Hade gott kunnat stanna en vecka till eller hela sommaren för den delen med, men nu har jag annat planerat hemma så då måste jag ju hem. Men nån gång ska jag bo här hela sommaren. Kanske de behöver nån cykelguide, jag hittar ju de flesta åkbara lederna här i trakterna. Nåväl man är ju inte helt hemma när man är uppe på passet utan har även Passo d Eira att ta sig över innan man når Livigno. Har en gång totalväggat strax innan toppen på Foscagno och då blir den lilla klättringen inte kul alls, utan en plågsam historia. Idag var jag dock förhållandevis pigg! Men nu efteråt är jag trött.

I morgon ser det ut att bli regn hela dan, så då ska jag springa 5 minuter och köra lite spurter i dalen. Har börjat springa som sagt, men inte mer än 5 minuter då min höft har krånglat länge när jag sprungit. Nu hoppas jag att det ska fungera men kommer hålla mig till korta löprundor tills det känns som att det håller.    


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar