måndag 30 juni 2014

Kontraster och snabba ryck!



Från utställning av bilder till -snö och jättehöga berg!? Det har varit lite snabba ryck och jag har inte hunnit skriva så mycket om mina planer, men nu är jag i alla fall Livigno. Vad ska jag göra här? Sitta på ett berg och fundera på livet och cykla? Ja typ det. Det är väl det man gör bland berg? I morse vaknade jag till snötäckta berg och en kylig vind. Det hade snöat en hel del kvällen innan och snön lagt sig både på topparna och i dalen.  
Fantastiskt vackert i alla fall!
 
Barkillen tyckte visst att jag behövde väldigt många kakor till min Cappucino. Och en karamell med.

Tog cykeln på lederna närmast dalen, då vädret var minst sagt ostadig och avslutade men klättringen upp dill Passo di Eira på ca 2200m öh. innan jag vek av ned till trailsen bikeparken. Där var det blött, väldigt blött. Jag måste säga att träningspasset kändes för jäkligt. Jag har svårt att ta i på hög höjd när jag inte är van. Det känns som om jag är helt otränad. Det brukar dock bli bättre efter några dagar.
På eftermiddagen stekte solen igen och jag kunde sola i Shorts och kortärmat på min lilla uteplats. Väderkontrasterna är verkligen stora här vilket gör att man måste vara förberedd med både kläder för sol och kläder för skitväder och snö. Jag flög ju ned denna gång och givetvis kom inte bagaget. Eller jo 55 timmar senare kom det. AirBerlin är verkligen inte att rekommendera, mitt bagage ankom till Zurich dit jag flög redan på fredagkvällen. Först på söndag kväll lyckades de frakta det hit och skyllde på att det var långt bort. Det är ju inte riktigt mitt fel att jag inte valde att åka nånstans som är smidigt/billigt att frakta väskor till eller att de inte lyckades få fram väskan samtidigt som mig för den delen.

Fick köpa lite kläder och hyra en cykel för att få lite träning, syftet med resan var ju att träna. Får se om flygbolaget ersätter det finns väl säkert nån klausul som gör att de slipper undan.  

Det var hur som helst fantastisk kul att köra en heldag i Mottolino BikePark, trots att det regnade hela tiden. Skönt när man får en lerinpackning på köpet när man tränar. Dessutom fick jag instruktion av Mauro, en kille jag cyklat med här innan men då på XC-hoj i bergen. Köper man ett dagpass med cykel och skydd så ingår det instruktion i BikeParken, en jättebra grej både för den som hyr, som kan få matnyttiga tips och för bikeparken som kan ha koll på nivån på de som hyr och tipsa dem om var de ska åka och ev. vilka spår de bör undvika. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar