söndag 22 juni 2014

2:a i Viborg.


Slutade på 2:a plats i söndagens SRAM-liga i Viborg. Åt vinnande Annika Langvald var inte mycket att göra åt, försökte jag a mig in på hennes hjul i början, men insåg ganska snabbt att hade jag lyckats med det, hade jag nog hittats, liggande flämtandes i ett dike nånstans längs med banan långt innan tävlingen var slut. så det blev till att hejda sig och köra i sitt eget tempo. Fick en annan danska på hjul efter en kort stund. Det gick ganska trögt och jag kände att jag började få lite problem med andningen, så jag valde att släppa upp danskan och låta henne köra först och försöka ligga bakom så länge som möjligt. Ett ovanligt drag från min sida, då jag oftast är alldeles för ivrig för att tänka att jag kan vinna på att låta nån annan komma förbi. Men nu var det sex varv som skulle köras på en tuff och snabb bana med en hel del branta stigningar och igångdrag. Jag ville försöka vara lite kall och inte krokna i förtid.Så jag låg bakom och i början fick jag kämpa lite för att hänga med, men sen drogs tempot ned mer och med, andningen kunde lugna ned sig och på ett platt parti på slutet av andra varvet körde jag om och fick en lucka ganska snabbt. Kroppen och andningen kändes bättre och jag höll ett jämt tempo. På sista varvet var jag riktigt trött, en bana som denna kan man verkligen spränga sig på om man går ut för hårt i början och det var en hel del som fick bita i det sura äpplet och kliva av, efter en för hård början. Herrklassen vanns av Wengan och Emil Linde blev 4:a.Mina klubbkompisar Warren och Malin fick med sig en vinst och en tredjeplats och dessutom varsin ledartröja med sig hem i Herr B resp. Dam B.

Nu är det hemfärd med SweBus från Malmö!


3 kommentarer: