tisdag 24 juni 2014

Hund och styrkerekord

Idag har Mackan tagit hand om Theo, en blandrasvovve. De kom inswishande precis när jag var mitt i ett set 70-20 på Monarken. Jag kom av mig helt och fick avbryta med 2 intervaller kvar. Det är lite svårt att köra ordentligt när en liten söt vovve står och kollar in en och försöker nosa på pedalerna. Man vill ju inte nocka någons nos. Mackan och Theo gjorde sedan stan, här är några bilder från det: 

Kollade Naturhistoriska. Sjysta kissträn omkring faktiskt! 

 Åka cykelkorg är ju rätt gött. Det går framåt fast man nästan sover. Konstigt!

 Drog väl en sväng till Avenyn och kollade in Poseidon. Dåligt med kissträd där dock, inte bra.

 Lunchdax?! Nja Filé Migon känns lite för torftigt fakriskt..

Sen fick vi besök av syrran och Gurra, åkte Paddan och käkade glass. Eller Gurra och Mackan käkade glass och jag drack kaffe. Paddan var kul, men guiden drog några Göteborgsvitsar för mycket och gjorde narr av Stockholmare, inte min grej.

På kvällen blev det styrkepass i gymmet. Gillar det. Eller åtminstone när det visar sig att man är starkare än innan. Vi körde "pinnen", armhävningar, pullups, bicepscurl med stång, marklyft och "scorpionen". Jag lyfte rekord i marklyft på 70 kg, vilket är ca 130% av min vikt. Inte jättestarkt, men ändå bättre än jag gjort tidigare. För ett halvår sen hade jag problem med att lyfta 50 kg, eftersom jag inte orkade hålla stången med den opererade vänster handleden. Nu känns 50 som en lätt match för handleden, vilket är bra ju. Vi avslutade med övningen skorpionen och det blev rekord där med. Först var jag rätt nöjd med 20 st bensparkar men sen gjorde Mackan 21 och då var jag tvungen att göra 25. Så 20 + 25 är det nya rekordet. Problemet har varit att det gjort väldigt ont i ovan nämnda handled att ens stå i brygga. Nu gör det mindre ont, vilket gör att man kan fokusera på rörelsen istället. Jag lär få en djävulsk träningsverk i morgon, känner mig riktigt trött av övningarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar