fredag 16 augusti 2013

Österlen.


Om några veckor är det dags att skörda vindruvorna. Det betyder att jag behöver åka hit igen för att få chansen att smaka. Helt otroligt mycket vindruvor i år, nästan så att man borde testa att göra vin. Eller det kanske man inte ska. Min far har testat göra vin på allsköns bär, frukt och blommor från trädgården, inget av dem har blivit särskilt gott,även om far givetvis jämfört dem med fina årgångsviner. Vindruvorna smakar nog bäst när de äts.


För utom detta har jag försökt att måla lite annat än bara barnsliga gubbar idag. Målet var att måla fort, eller i alla fall halvfort, eftersom jag vanligen målar ganska långsamt. Lyckades ganska ok, bilden tog en timme att göra. Om resultatet blev ok, får dock någon annan avgöra. I morgon ska jag testa lite mer snabbmålning och träna. 



2 kommentarer:

  1. Fortsätt måla och cykla du, du är bra på bägge .

    SvaraRadera
  2. Tack :) Det var snällt sagt, Jag gör mitt bästa i båda ;)

    SvaraRadera