torsdag 25 april 2013

Häst var det här!


Det är en hård jobbvecka. Gothenburg Horse Show pågår för fullt och jag jobbar där. Jobbet i sig är inte så betungande, utan ganska kul, men vissa dagar innehåller över 12 timmars jobb och då blir det inte mcyket tid över till annat. Träningen får komma lite i andra hand denna vecka och jag skulle ju ändå ha en lätt vecka rent träningsmässigt. Fast den blir ju inte så lätt när man jobbar över 55 timmar.

Har i alla fall hunnit titta lite på dressyren idag, fast jag är mer intresserad av hoppning, då det är lite mer action. För er som inte vet så mycket om min bakgrund kan jag berätta att jag mer eller mindre bodde i stallet efter skolan när jag var mellan 10 och 14 år. På helgerna skötte vi stallet och tyckte det var helt ok att mocka och fodra hästar från 07.00 på morognen till sen kväll för en ridlektion i lön(Snacka om att utnyttja barn på ett billigt sätt).  Hade jag vetat då att jag många år senare skulle jobba på Gothenburg Horse Show, hade jag förmodligen blivit galen av lycka.

2 kommentarer:

  1. Inte ett ord om den nya Barbourjackan??

    SvaraRadera
  2. Den finns inte i min ägo än, men kanske snart Johan :)

    SvaraRadera