söndag 21 april 2013

Framåt!


Har inte blivit så mycket skrivet denna vecka då jag varit upptagen med jobb och hård träning, samt sysslan på bilden ovan. Hård träning kräver ju mycket vila vet ni väl och just vila i vårsol är extra effektivt enligt min egen helt ovetenskapligt grundade uppfattning.

I torsdags var jag hos handteurapeuten igen då det gått två veckor efter gipsborttagning och hon mätte rörligheten med hjälp av nån gradsieliknande grej. Det visade sig att rörligheten i handleden är mycket bra för  att vara så nära efter operationen och inte som jag trodde, att den var dåligt. Vänster handled kan jag nu böja 50 grader uppåt jämfört med högers 70 grader. Nedåt är det lite svårare, men ändå en stor förbättring jämfört med för två veckor sedan. Känns bra att min ihärdiga träning givit resultat. Jag kan nu påbörja lite lätt styrketräning med hantlar, men får vara försiktig så jag inte överlastar handleden. Det är ju en balansgång hela tiden och svårt när man som i mitt fall inte har särskilt mycket ont (många har tvärt om smärtor som förhindrar dem att göra den träning som behövs). Har också cyklat lite mer utomhus och det går bättre och bättre att hålla i styret, det fungerar till och med att köra lite på grusvägar och breda, otekniska stigar, men det får inte bli för brötigt. 

Sen tog jag tag i ett städprojekt som stått och surat i ett hörn i flera veckor. Så här såg mitt skrivboed ut före:  

Och så här efter:
Är mest imponerad över hur mycket damm som kan samlas bakom och under saker. Började nysa under städsessonen av allt damm.


Dessutom hittade jag en rolig grej på systembolaget. En lemonad med samma namn som den fantastiska gymkedja jag jobbar inom. Kanske kan ett samarbete vara befogat? 

Det var allt för nu, nu ska jag ut i solen och försöka få fart på benen igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar