lördag 15 oktober 2011

Vinst!

Det blev en skön seger på första CX-tävlingen för denna säsong. Tävlingen kördes vid Selma Lagerlöv spa, i Sunne. Strålande sol, ganska varmt för årstiden, lite vind bjöd dagen på.
I starten blev kroppen lite chockad, då tempot var högt och jag nästan bara "lall-cyklat" de senaste veckorna. Lyckades dock ta mig ikapp Kajsa och Angelica som drog iväg snabbast. Gick om på ett gräsparti tror jag, och fick en liten lucka efter ett tag. Var lite rädd att jag tagit mig vatten över huvudet och kört över min förmåga, men tänkte att jag får väl chansa lite. Utökade ledningen successivt och var i mål ca 1.20 före Angelica och Kajsa, vilka avgjorde med spurtstrid (Angelica vann). En fin tävling, mycket roligare att tävla på än att träna på, fast jag kanske är lite partisk eftersom jag ju vann loppet. Imorgon kör vi samma tävling fast tvärt om, åt andra hållet alltså. Ska bli spännande hur kroppen mår då. Man lär ju vara stel som en pinne men det är väl bara att köra på.

Mackan startade i superkassen och de var nästan 50 på startlinjen. Det såg lovande ut första två varven för Mackan, då han låg långt framme, men han var lite övermodig och tappade tid och placeringar efter det. Bättre upp nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar