söndag 16 oktober 2011

Motsatt håll, samma resultat!

Foto: Jahn Ekman, lånad från Allt om Cykel i brist på annat.
Idag var det återigen tävling på området kring Selma Spa+ i Sunne, med deltävling i Svenska CX-cupen. Strålande sol och underbart höstväder även idag.
Som jag skrev igår, skulle banan idag köras åt motsatt håll, men man också ändrat sträckningen på några små ställen. Kände mig rätt seg och stel i kroppen när jag klev upp ur sängen på morgonen, men det blev bättre efter en kopp kaffe, så det var ju lovande. Under loppet kände jag mig inte fullt så pigg i benen som under gårdagen, men det gjorde nog ingen annan heller. Gick upp i ledning från start och utökade sedan succesivt, i mål blev det ca en och en halv minut ned till 2:an Angelica.

Så jag kan summera det som en väldigt lyckad helg och bra start på Cykelcrosssäsongen. Vet inte vad framgångsreceptet var för denna helg. Kanske det var att cykla och träna totalt ostrukturerat veckorna innan, kanske de något för långa vevarmarna på cykeln, de fantastiska tubdäcken, eller de nya pedalerna? Eller så var det den friska värmländska luften som gjorde gott. Tänker inte heller analysera det mer.

Att komma till Värmland är fortfarande lite som att komma hem, faktiskt. Och jag är lite frustrerad över tanken på hur fin och bred värmländska jag förmodligen pratat om jag inte tagit mitt pick och pack och flyttat där ifrån 1997. (Fast å andra sidan hade ju inte Mackan på egen hand kommit på att hans favorittjej nog bodde i Karlstad, så det hade ju inte varit bra).

Nu blir det kudden snart!

Och en sak till! Som pris dag 1 fick vi ett Fisk-spa, alltså fiskar som knaprar fötterna fina. Dag två blev det en morgonrock. Lite synd att Darvell inte var med som älskar morgonrockar..

2 kommentarer:

  1. Snyggt kört Åsa! Nu får du allt se till att åka ner till Belgien för lite riktig lerbrottning. Va sa du MORGONROCKAR?!! Var dom fina? Det var väl riktig frotté och inga trötta gubbfleece?

    /Darvell

    SvaraRadera
  2. Det var en riktig med fin froté :)
    Åker gärna till Belgien, bara nån hade lust att betala det :) See you!

    SvaraRadera