fredag 14 oktober 2011

Träning på terrängracern!


Är i Karlstad på besök. Bor hos syster med familj.
Igår var Mackan och jag ute på en tur på CX-hojarna, eller terräng- racern som det ju egentligen är.
Vi körde på de fina grusvägarna och stigarna vid Karlstads gamla regementsområde och en sväng upp till Tuggelites slalombacke. Fantastiskt höstväder!
Det kändes bättre på cykeln än dagen innan, men man är ju inte i toppform direkt, efter de senaste veckornas träning som varit mer av "uppleveslekaraktär".

Vi övade av- och påhopp på cykeln, gick sådär, något som vi båda behöver finslipa på. Jag körde på cykeln jag lånat och upptäckte att det var 175 vevar på den, jag brukar köra 170. Det kändes faktiskt lite konstigt, men det ska nog gå, det är ju bara två tävlingar. Förutom det tycker jag att jag sitter bra på cykeln. Igår fick vi dessutom veta av Biketoyz i Danmark att ramen från CUBE hade kommit till dem och ska skickas vidare till oss i Sverige, så det är bara att ge sig till tåls lite till.

Efter det blev det en sväng in till stan och lite fika. Är det någon stad jag kan tänka mig att bo i förutom Göteborg, så är det Karlstad. Fin stad, trevligt folk, nära till nästan allt, fantastiska skogar och vatten. Dessutom blir det ofta ordentlig vinter, med fantastiska skidspår. Och så är det värmländskan, den är så härlig! Jag har alltid gillat grejen med dialekter och kan ofta inte låta bli att härma tex värmländska, dalmål och skånska. Förmodligen låter det förjäkligt och en del tolkar det nog som jag gör mig lustig över deras sätt att prata, men så är det inte. Härmar jag så gillar jag!

I morgon och på söndag är det dags för lite cykelcrosstävling i Sunne och det ska bli kul. Helt nya banor för oss alla tror jag. Många tjejer har åkt bra hittills i år och det verkar upplagt för en jämn hård kamp med öppen utgång. För en gångs skull verkar det bli torra race också, men man vet ju aldrig, de kanske har hittat något surhål att lägga banan i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar