onsdag 14 juli 2010

Tempo-SM i Rättvik!

Det blev en 5:e plats på Mtb SM:s tempolopp idag.
Eftersom jag vann förra året var det ju ett givet mål att försöka försvara guldet, vilket alltså inte lyckades denna gång. Även om jag inte är nöjd är jat inte jättebesviken heller, då mitt lopp absolut inte var något dåligt lopp, jag hade bra fart och flyt loppet igenom, och gjorde vad jag kunde, problemet var att de som var framför körde fort, väldigt, väldigt fort dessutom.

Innan loppet fick jag frågan om vad jag trodde om loppet och svarade då att i princip att vem som helst i damernas startfält hade kapacitet att ta medalj. Lite kul var det då att topp tre på damsidan, blev just några som inte utsetts som segerfavoriter i diverse media.
Fast någon "skräll" tycker jag inte att det var egentligen. på pallen. Både Martina Thomasson (1) och Ann Berglund (2) har kört grymt bra här hemma och Hanna Bergman (3) har en enorm kapacitet. Det är bra och utvecklande för oss som tävlar när så många på damsidan kan köra fort och kriga om toppplaceringarna.

Jag har alltid tyckt om tempodiciplinen på mountainbike, även om den ofta anses vara mindre viktig än XC-loppet. Jag gillar när man kör mot klockan, även om det är svårt när jag som denna gång, inte fick någon som helst hint om hur man ligger till. Tyvärr körs ju inte diciplinen så ofta.

Nu är det dock bara att ladda om och vila inför lördagens XC-lopp! Körde ett varv på banan efter tempot och banan är i princip som tempobanan, intensiv, utan vila, mycket igångdrag och korta branta stigningar.

Nu är det dags för sov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar