lördag 24 juli 2010

Ler-ladd!

Så här såg en hel del partier ut på banan idag, inget regn, men desto lerigare. (bilden är från min före detta teamkollega Sam Shultz). På vissa ställen hade leran börjat torka till lite mer och blev som cement på däcken så de nästan inte rullade. Coolt värre! Senare fick vi höra att de börjat grusa delar av banan. Får se om det hjälper.

Det blev till att ladda lite extra för att orka med de 5 tungkörda varv som ska köras i morgon. Vi testar här nutellacrepes, gott men väldigt sött, förmodligen jättemycket energi i dem. Mackan gjorde stordåd idag som tvättade tre extremleriga cyklar, med lite inkilade shifferstenar här och var. Han fick också en nutellacrepe.

Själv har jag startnummer 70 i morgon, lägst nummer i huset, men ändå tillräckligt långt bak för att det ska bli svårt att ta sig fram i morgon på den smala banan. Leran gör ju att det blir ännu mer begränsat när det gäller att välja spår. Mitt mål är att köra om så många som möjligt och att hålla cykeln och mig själv hyfsat hela. Det omtalade hoppet i den första utförslöpan blir det inget med för min del, tror inte många kommer att köra där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar