lördag 30 januari 2010

Köldrekord i Götet i natt?


I morse var det -13.1 grader på termometern invid fönstret hos oss. Måste betyda minst -15 grader. Kallt. -15 i Göteborg känns kallare än -15 i tex. Karlstad. För mig blir det innomhusträning idag. Luftrören gillar inte träning i så kallt väder. Dessutom så "fattas" det ett styrkepass denna vecka, så det passar bra in.
Söndagsträningen hoppas jag bestå av et pass längdskidor + ett pass på cykeln.

Passar på att "gå in" min nya fina Rip Curl munkjacka, som jag fått av sambon. Smart drag av honom att ge mig en, då jag alltid lyckas överta hans härliga, varma, stora tröjor.

I helgen är det också VM i Cyclo Cross, vi hejar på Mattias Nilson i U23 och Magnus Darvell. Själv ska jag köra en liten CX- tävling i Dannark nästa helg, om det nu inte är för mycket snö. Hoppas bli inspirerad av herrarna ovan.

Adios!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar