torsdag 4 januari 2018

2018 har börjat och innomhuscykling.

Från Nyårsaftons Introcross Foto: Kell Bengtsson

Vad ska man säga om 2018 så här långt. Jo, det började med att jag missade ordinarie anmälan till CXSM. Var helt inställd på att den gick ut idag den 4/1, men det var ju så klart den 2/1. Och jo, jag har läst inbjudan för er som vill mästra er i den frågan. Men det fastnade liksom inte eller så blev det ihopblandat med något annat datum jag behövde komma ihåg. Mina tankar har varit på massa olika håll under hösten och julen och det är omöjligt att ha allt i huvudet, så jag tänker inte döma mig själv för hårt, mer än att det var klantigt och onödigt. 
Det går ju nu för tiden att efteranmäla sig till SM, vilket var en omöjlighet för några år sen, då det var pang bom stopp, men i så fall får man punga ut med en 500-ing extra utöver de 400kr som ordinarie anmälan kostar. Tänker att det är lite som att få parkeringsböter när man varit helt övertygad om att man parkerat rätt och man inte har det. Ja, ja vad är väl en bal på slottet eller en lerpöl på en cx-bana?

Under vårvintern kommer jag att instruera en del inomhuscykling på SATS. Följande datum är hittills aktuella. Hoppas på fullt ös och hus. Det blir topp!

Idag SATS Masthugget kl 19-20
7/1 SATS Valhalla 10.30-12.30
21/1 SATS Valhalla 10.30-12.30
14/2 SATS Valhalla 18-19.30
18/2 SATS Valhalla 10.30-12.30
21/2 SATS Valhalla 18-19.30
18/3 SATS Valhalla 10.30-12.30
25/3 SATS Valhalla 10.30-12.30

Det här med innomhuscykel eller spinning som man kallade det förr, har ju alltid varit något som  många av dem som ser sig som "riktiga" cyklister gärna vill håna. Man tror att det är som när det introducerades på 90-talet, men jag kan upplysa om att träningsformen faktiskt har utvecklats på 25 år, på samma sätt som andra träningsformer har utvecklats. För min del var det spinning som satte fart på mitt cykelintresse och jag ägnade många timmar av min träning just på spinningklasser under de första åren som mtb-cyklist. Det gick ju inte direkt dåligt med den typen av träning, jag vann bland annat långloppscupen som jag då satsade på, tre eller fyra gånger i rad, kommer inte ihåg så noga. Så ni som hånar fortfarande, hör av er så ska jag försöka fixa en gästplats på någon av mina klasser.

Nej, nu ska jag ut och rulla en sväng innan, det börjar regna och solen går ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar