söndag 28 januari 2018

Frisk men blåsigt värre!


Har det bra här i Pozo, det blåser halv storm och surfarna är överlyckliga, eller det är faktiskt så att det blåser för mycket för många av dem med. Det är endast de mest erfarna som tar sig ut och seglar i den här vinden. Surfarna är lustiga, de pratar om hur mycket vind de vill ha, och vilken dag det ska bli mest vind, men när väl just den vinden och den dagen kommer, då är det alldeles för mycket vind,så de inte kan segla. De kan ju så mycket om vind, så de borde ju veta tycker man. 
Jag är i alla fall äntligen frisk. Mest glädjande med det för utom att jag kan träna är att jag börjar få tillbaka mitt luktsinne. Det försvann när jag var sjuk. Alltså helt. Har försökt lukta på massor av saker, inte ens shampot eller deon har jag känt nån lukt av. Hemskt tråkigt när man ska äta och maten nästan inte smakar nåt. Nu börjar snoken funka, antagligen är det en kombination av att den varit helt igensvullen och att jag använt nässpray som är orsaken. Jag tål näspray sämre och sämre, använder nu nässpray för bebisar och får ändå näsblod mm. Men är man tät i näsan så provar man ju allt. 


Har cyklat, första passen riktigt lugnt med låg puls och nu lite mer. Den fina SM-formen är som bortblåst känner jag, men just nu bryr jag mig inte, är glad bara att få träna. När man kör lugnt känns det bra, men så fort man trycker på i nån backe känns det att formen är kass och pulsen sticker iväg. 
Idag blev det en tur nästan till Puerto Mogan, men vägen var avstängd de sista svängarna så jag fick vända tidigare. Hade fin fart ned dit, men sen var det mer kämpigt på hemvägen. Sista 15 km var slitsamma i halvstormsmotvind. Det blir man rätt trött av kan jag säga. När det känns som om man står still fast man får slita järnet. 
Jag hade tänkt testa att cykla en vandringsled från San Bartalomé ned till Ayagaures nån dag när vädret är lugnare, tänkte på en led som heter S-57. Jag vet att folk har cyklat där, kan bara inte komma fram till om det passar för HT eller om man behöver endurohoj. Om nån läser bloggen och vet med sig att den har åkt där, kan ni väl höra av er med stigrapport. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar