söndag 1 maj 2016

Tack Säter!


Så här glad blir man när man kört Klippingracet! Foto: Henrik Öijer

Sådär, tur och retur Säter 5 timmar dit i fredags eftermiddag och lite snabbare tillbaka till Götet i går kväll. Jag har haft välbehövlig sovmorgon. Har sovit extremt dåligt i några dagar, så som jag gör ibland, så det var skönt att få ett ordentligt sov.

Det blev ett kul men hårt race igår på Klippingraget. För mig resulterade det hela i en 3:e plats och det är jag nöjd med!
Känslan och flytet var mycket bättre än i Norge förra helgen, men fortfarande har jag en stum/tom känsla i kroppen, ungefär som att man kört intervallpass tre dagar i rad innan tävlingen, eller att man är i slutet av ett distanspass och plötsligt börjar ta i max. Låg puls och tom i kroppen. Men det gick bra, körde ganska jämt fram till sista varvet då jag tappade en del. Ögonen gick i kors av trötthet så det var svårt att hitta vägen mellan och över stenarna. Det var en del andra som var lika trötta, så jag antar att det var banans karaktär som gjorde detta med oss. Inte jättebackig bana, men alla tre backar kom efter varandra och tog ut sin rätt efter 5 varv. På resten av banan fick man trampa på och fokusera för att ta sig över de tekniska partierna, så det krävde mycket av både kropp och knopp precis hela tiden.



Säter och CK Natén bjöd på ett högklassigt cykelevenemang. Bra bana, trevligt bemötande, bra skyltat på banan och omkring tävlingen, massa folk i olika åldrar och en härlig stämning.

Jättestort tack till alla som hejade på mig längs med banan, det behövde jag verkligen igår!

I dag blir det någon form av lugn träning, kanske på endurohojen. Dessutom måste jag ta tag i min deklaration. Lite småångest för den, men det brukar ju gå ganska snabbt när man väl börjar. Jag har i alla fall lite bra musik att lyssna på. Har lyckats få tag på (nästan) alla  Princes Album från 1978 till 2016 som jag tänkte lyssna igenom i ordning. De är 45 stycken och jag har kommit till Albumet "Dirty Mind" från 1980 nu, så jag har lite kvar. Nu får ursäkta, men ibland nördar jag ner mig i saker och ting, särskilt musik och bild.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar