måndag 24 augusti 2015

Igår och idag.


Skulle ha skrivit om gårdagens race i går kväll, men orkade inte. Var rätt trött efter två dagars tävlande, även om gårdagens Master Criterium inte var i närheten av lördagen när det gäller ansträngning. Det är rätt stor skillnad på att köra strax över 30 minuter mot 1.45 om man säger så. Även om intensiteten är lika hög eller högre, så tycker jag det blir lättare rent mentalt att plåga sig om man vet att det "bara" är 30 minuter, mer gripbart på något sätt. Masters Criteriumbana är riktigt kul ett kort varv med både tekniska partier uppför och utför och mer lättkört en bra kombi av båda.
Det blev seger för mig igen, idag med betydligt mer kontroll på pulsen än lördagen. Det var lustigt, för jag tyckte att jag höll igen lite ett varv, men det visade sig bli det snabbaste varvet. Kanske körde jag mer avslappnat och att det därför gick snabbare? Vad vet jag. Det blev i alla fall en väldigt bra genomkörare inför nästa helgs tävling. 

                                                     Caféansvarige Anton Chillar på..

Det blev hur som en fin helg och jag lyckades även genomföra mitt premiärdopp för året i Härlanda tjärn efter tävlingen. Bättre sent än aldrig. 

Idag har det vilats deluxe och jag har fixat med tubhjul som måste bli körbara innan jag drar till Kina. Det ser ut att bli riktigt mycket regn veckan vi är där, men jag limmar på Dugast Typhoon på fälgen, eftersom jag inte har något annat att limma på för tillfället. Jo jag har ett par Vittoria med, men de gillar jag inget vidare. Det finns chans att det blir sandrace på den ö som det andra racet vi ska köra går på, så då är detta bättre att ha med än ett rent lerdäck som inte funkar alls på sand. Det var i alla fall superlätt att få av däcken, mitt knep är att lägga hjulen i torkskåpet i ca en timme, sen är det oftast lätt att få av dem om man jobbar på medan limmet är mjukt. Det klarar till och med jag med mina svaga nypor av. Förutom hjulfix har jag målat i nästan 5 timmar, är nöjd med det! 

Jag har även hunnit ha kaffeprovning med nespressomaskinen. Fick med ett antal smaker, så det är bara att prova sig fram innan man beställer. Gillar de mörkaste bäst. De passar också bäst med mjölk med. 

Imorgon är planen att träna lite igen, förhoppningsvis på crossen!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar