söndag 9 augusti 2015

Distans och Stravapremiär!


Nej, inte badpremiär, det är fortfarande för kallt. Kände dock på vattnet. Är det 30 grader i luften i en vecka nu, så kanske jag kan våga mig i. Däremot har jag testat det här med STRAVA. Jag har länge hållit mig utanför, men nu när jag glömde min cykel tröja med polar GPS:en på SM i Isaberg och den där försvann spårlöst, har jag haft ett behov av att se åtminstone  antal klättrade höjdmeter på turerna (om nån har sett en långärmad KALAS cykeljacka med Haibike tryck så är den min, det är den enda med det utseendet som finns i hela världen, så om någon tänkt använda den att träna i, blir hen snart avslöjad...) 

Vill ni se vad jag har för mig så kan ni göra det här!  Jag lovar inte att all träning kommer att vara med där, men en hel del, i alla fall så här i börja då nyhetens behag är stor. Strava är ju ett slags facebook för träningsnördar, egentligen en helt genialisk idé. Jag tycker det är roligt, men det får inte bli för nördigt och jag kommer nog inte att åka och jaga Qom:s på alla träningspass  

"Stravade" hur som helst mitt första pass i går då Mackan och jag matade distans, jag på mtb och Mackan på cross. Det blev lite mer än 10 mil på strax under 4 timmar. Helt ok tycker jag trots att det, i typisk Göteborgsanda, var motvind både på ut-och hemvägen. Benen gick bra i 3.30 och sista halvtimmen kändes det knapert med bränsle i kroppen. En bra urkörning av kroppen, helt enkelt.

Hade täkt åka upp och köra Finnmarksturen, men då jag kört 4 lopp på två veckor, kändes det som att det var bra att få till några lite längre pass så här innan Cykelvasan. Åker själv upp redan på tisdag och ska vara med på en demodag i Rörbäcksnäs med Rideaway. Blir skoj det. Hoppas myggen sover då. 

svårt att vara still...

man får passa på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar