onsdag 18 februari 2015

Spinning x4 och sista svängen till Belgien!


Kör mitt 4:e spinningpass på tre dagar idag. Sjukdomsvåg bland instruktörerna och jag får hoppa in. Blir en 75 min klass på SATS Masthugget. Ska bli kul, de lite längre passen blir oftast roligare + att man kan ha med fler låtar som man gillar. Musiken är ju faktiskt nästan det viktigaste på spinning, tycker jag i alla fall. Det är bara att hoppas att deltagarna gillar samma musik som mig.
 När man kört så många spinningpass på kort tid, märker man dock en sak, SADELN -så obekväm den är, jag har skavsår! När man är van att sitta på en smal, ganska hård sadel, blir det ohållbart att sitta på en bred, svampig mer än max en timme i veckan. Förstår inte hur man kan ha en sån där gelsadel ovanpå dessutom?

I morgon drar jag som sagt till Belgien för sista gången den här säsongen. Kör två tävlingar, en i Nederländska Herleen och en i Ostmalle. Är smått impad över mig själv, har inte börjat att packa än. Konstigt, men får fixa det i kväll, jo jag har förresten lagt fram två tempodräkter, en tunn och en tjock. Tänk om man skulle få använda den tunna för första gången i år? 
Efter dessa två race är Cyclocrosssäsongen slut. Jag ska fira med att jobba massor av timmar på Göteborgs Horseshow veckan efter. Blir långa dagar, men rätt kul ändå. Hoppas får klappa några mjuka nosar i alla fall. Bara en sån sak.  

Jag är bra sugen på lite vår nu, därav bilden ovan. Har fortfarande inte fått ur mig det jag har i huvudet, så filurerna får poppa fram tills dess. Ibland blir jag förbannad på dem. Komma här och "blockera" de andra idéerna så där? Det kanske släpper som man brukar säga i tränings/tävlingssammanhang. När tiden är mogen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar