måndag 2 februari 2015

Hemma igen.


Hem från Tjeckien i morse. Internetlöst i några dagar, man är inte van vid det, men har ju inte missat så mycket egentligen. Tror att jag ska logga ut oftare. Tack alla som hejat, peppat och grattat mig på födelsedagen mm. Det värmer så mycket att läsa!
Hemresan gick ganska smärtfritt, fick ligga över i Helsingfors för att fortsätta med flyg till Göteborg tidigt på morgonen. När jag kom till sovstället, som var obemannat och i stället jobbade med kodsystem a lá Formule 1, hade jag givetvis ingen kod. Det fanns ingen i bekräftelsen. Fick ringa ett nummer och fick en kod, men när jag slog in den i rummet jag skulle bo, så var det täcken och lakan huller om buller och tecken på att nån hade sovit där. Ringde igen och fick en ny kod till ett nytt rum som var finare än det tänkta, tack för det.
Elio jobbar hårt i depån. Foto Nico Clarysse

VM då hur var det? Det finns så mycket att skriva, så mycket intryck, så mycket som var bra och lika mycket som kunde gjorts bättre.
Arrangörerna i Tabor är för det första fantastiskt duktiga på att arrangera tävling, det är inte för inte att VM har körts där X-antal gånger. Ett riktigt fin och proffsigt arrangemang i positiv anda. Jag tycker att mitt eget lopp var ok, ingen superprestation, men ok utifrån de förutsättningar som var. Tidsmässigt var det "bra" eftersom jag brukar vara längre efter vinnarna när åktiden är så pass lång som den var i lördags. Min körning var riktigt bra i starten och de sista två varven. Placeringen blev sådär, men det var tätt framåt tidsmässigt och jag körde ifrån några som jag inte brukar köra ifrån. Banan var snorhal och samtidigt frusen till en början och folk kraschade precis hela tiden, lyckades undvika den stora kraschen i början och låg därför långt framme med första halva varvet. Ramlade därefter själv två gånger, inget allvarligt, men ena gången blev jag överkörd av en annan cyklist, vilket gjorde att jag tappade en del placeringar och mitt flyt. Sista två varven hade jag dock jättebra flyt och plockade 12 placeringar, banan hade blivit mjukare och lerigare vilket passade mig bättre. Det var riktigt kul att åka i de förhållandena och att köra om folk! Fick fin hjälp i depån av Pumpen, Nico och Elio, något jag är mycket tacksam för. Dessutom hade vi Kock-Magnus med oss, som fixade all mat, oslagbart!

Just nu är jag trött och urladdad, men jättesugen på att tävla med. De kör i Belgien hela Februari första februariracet går redan imorgon, hade gärna kört alla de sista tävlingarna, men nu ser det ut som om det bara blir sista helgen, det är det enda jag kan pressa in min budget till just nu. Det är så mycket jag vill och kanske är det det tillsammans med strävan att göra saker och ting bättre, som håller passionen uppe.

Nu ska jag söka några jobb till. Inget av det jag sökt har hittills gett något svar, tråkigt tycker jag, då jag vet att jag har alla kvalifikationer och lite till som tjänsterna kräver. Troligtvis har alla andra det med.  

Som tur är har jag en fantastisk syster som vill att jag ska bli miljonär och ha hela kläder på mig. Så lite skrapjobb blir det i eftermiddag med, när lotterna legat till sig lite. Tack syrran!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar