söndag 24 augusti 2014

Tack Snapphanar -och honor!

Foto: "lånat" av Anna Hall

Dag har jag kört Sapphaneturen i Hässleholm. Ett superfint långlopp som är en liten doldis på långloppskartan som förtjänar att uppmärksammas. Massor av stig och bara lite grusväg som transportsträckor mellan stigarna. I år hade de lagt till ytterligare stigpartier och trots att det kommit massor av regn dagen innan, var det inte så blött, lite småslirigt och sugande på sina ställen bara. Jag hade bestämt mig för att åka och hälsa på Mamma och pappa i på Österlen och då passade det ju utmärkt att köra ett långlopp istället för att nöta  söndagsdistans. För lite distans behövs inför nästa helgs Bockstenstur som är närmare 100km och jag är nu för tiden ovan att köra så långt. Idag var jag tyvärr ensam i min klass, men det blev en bra genomkörare och jag blev riktigt trött. Jag hade inte laddat så bra med mat och vila innan loppet, vilket kändes i kroppen. Hade några killar att köra med då och då, men en stor del av racet körde jag själv. Rullade in på runt 3.54, vilket räckt till en 9:e plats i herrklassen. Helt ok även om andra halvan gick lite långsammare än den första. Piggnade till sista milen och kunde köra om några herrar, kändes bra att få en sån trend jämfört med att vara helt slut på slutet. 
Lite pizza i magen satt också fint innan återresa till Österlen, tackar så mycket Anna och Liselotte!

Nu hoppas jag hinna bli pigg tills nästa lördag, det har känts lite tungt med den träning jag gjort i veckan.  Nu ska jag tillbringa några dagar på Österlen. Sensommar och tidig höst är den bästa tiden här tycker jag. Väldigt lite turister och lugnt. Hoppas kunna måla lite som sagt, men det är inte så lätt att måla akvarell om det regnar ute. Eller så kanske det blir ett lysande resultat? Kanske värt att prova?! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar