tisdag 18 februari 2014

9:a i säsongsavslutningen och bortappad plånbok!


Det blev en 9:e plats i cx-säsongens sista tävling i Nederländerna. Som ni ser så var det riktigt grisigt. Precis innan start kom det regn och hagel i massor. Som tur var fick jag värma upp under Fidea-Telenet tjejernas tält istället för ute på grusplanen. Tack för det, det är inte så kul att bli genomblöt precis innan start. 

Racet gick ok förutom att jag var fruktansvärt trött i  benen, vilket väl alla andra var också. Det var främst två branta slänter och en monstertrappa som var problem. Det är svårt att ta långa kliv med korta ben, och första varvet stumnade jag rejält när jag försökte ta ett trappsteg i taget i den långa trappan. Nästa varv fick det bli två på varje. Det gick inte fort. Dessutom så snubblade jag både i trappan och en av slänterna. Ja Ja, en 9:e plats är ju inte fy skam i alla fall.

Fick skjuts av Ignace till flygplatsen med. Viken mek! Allt fungerade perfekt, cyklarna var renare än när de kom och fungerade klockrent. Eftersom Ignace jobbar en del med Fidea-Telenets damer fock jag insyn i hur de jobbar med sitt team. De är verkligen en fin och seriös organisation de har som jobbar stenhårt med allt omkring själva tävlandet. Dessutom, så otroligt trevliga att ha att göra med. Inga högfärdsfasoner där inte.
Jag är så oerhört tacksam för att jag fått träffa så mycket bra människor under mina race i Belgien, det finns ju en hel del oseriösa figurer inom cykel, men jag har haft turen att stöta på seriöst folk som kunnat guida mig rätt på vägen på olika sätt.       

Det blev 30 tävlingar i cyclocoss i år från september till februari, viket är rekord för mig. Men det var kul, väldigt kul. Vintern och mörkret blir lite lättare att uthärda när man tävlar varje helg faktiskt. Nu blir det lite lugnare med träning ett tag, men det kommer att bli en del annan träning och rehab för min onda höft. 

So, Big thanks to Ignance & Nico, Margriet & James, Tatjana, Vic, Christine & Jonas, Ernst and all the rest for supporting and making my cyclocross life a little bit easyer this season in Belgium!!

Tack också Allebike, Xkross, Kalas, Aktivitus, Pedros, Hansson Bil, Enervit och Polar. Sist men inte minst, Tack Stefan Johansson på Tidan Sport som sponsrade mig med ett par Challengedäck veckorna innan han tragiskt gick bort i en bilolycka. Det gjorde så ont i hjärtat att få veta det. Tankarna går till din familj.   

Här hemma har jag massor att göra och styra upp, gårdagen ägnades åt att köra ett knökfullt spinningpass på Elixia. Det var kul, fullt ös i salen. jag var trött i kroppen, men blev piggare efter.  

Tyvärr råkade jag även ut för ett missöde då min plånbok försvann igår också. Bankkort, körkort, licens och startpengarna från helgens race är borta. Om den tappats eller stulits är oklart, Allt är spärrat och polisanmält, men det är ju en del merjobb att fixa nya saker och det var en för mig inte helt obetydlig summa pengar som låg i plånboken. Dessutom svårt att leva utan kontokort, man känner sig ju halvt handikappad. Fasen var krångligt allt blir! Antagligen ordnar det sig till slut, det kunde ju varit värre.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar