fredag 6 december 2013

Hej Antwerpen!

En trip till Belgien för tredje gången sen november då! Det är i Belgien det händer om man vill ha högklassiga CX-tävlingar.

Denna gången blev det flyg, då jag bara har en cykel och det ibland blir billigare att flyga om man är själv. Det var stressigt att flyga med SAS denna gång. Parkering långt bort och löptur till terminalen i motvind och pissregn med cykelväska och annan väska. Kaos på flygplatsen, själv check-in diskarna ur funktion och ingen personal som stod där så folk blev irriterade och stressade. Detta var innan stormen drog igång så det måste ha varit något annat än den som strulade för dem. Känns som att nivån av smidighet varierar från att det tar allt från 10 minuter att checka in, betala för cykeln och lämna väskorna på rätt plats till 45 minuter. Det blev så kort om tid för min del när jag fick stå i kö till servicedisken att jag fick gå före både bagage drops- och säkerhetskontrollskön. När jag väl kom på planet blev det ändå försenat. I Köpenhamn stod det "gate closing" på anslutande plan när vi landade så det blev att rusa genom hela Kastrup. Man vet ju aldrig om de väntar eller inte. Nåväl, jag hann med, men bagaget fastnade i Köpenhamn och kom senare än jag till boendet här i Antwerpen. Det var nästan skönt att slippa kånka på det, men man vill ju helst komma fram samtidigt som det. 

Jag bor på ett bra boende som jag bott på tidigare här i Antwerpen. De kör fairtrade frukost bland annat. Efter all stress med flyget la jag mig för att ta en tupplur, efter som jag ändå inte hade nån cykel att meka med. Vaknade efter en stund, klev upp och kände mig helt sned i överkroppen och nacken. Hade fått någon form av nackspärr, troligen från den stressade morgonen. Typiskt. Blev lite bättre av själv massage och stretchövningar i alla fall. 

Idag blev det i alla fall bantest. Banan går ute vid hamnområdet i Antwerpen, precis vid stranden. Den är bitvis supersnabb, eftersom det är torrt och kommer att förbli torrt, men har också 4 tunga sandsektioner som kommer ta ut sin rätt, varav 2 måste springas och 2 kan klaras av med tur och skicklighet. Tyvärr tog jag med fel laddare till mobilen och har därför varken mobil eller kamera. Banan kunde därför inte plåtas. Jag hittade dock en film från förra årets tävling: 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar