fredag 27 december 2013

2 Hårda dagar!

Pre-riding på den röda...

...och racing på den gula! Foto: Knops Bart

Det har körts crosstävling i dagarna två här nere i Belgien. Två hårda race kan man lugnt säga. Världscupen i Zolder -supersnabbt race från början till slut. Jag tycker att jag gjorde ett dåligt race. Jag visste att det skulle vara svårt för mig att få till nån rekordplaceringen på den banan, men jag var inte med i matchen alls. Klotade dessutom utför i ett dumdristigt omkörningsförsök. Ingen höjdare alltså. Idag var det tävling i Loenhout, en deltävling i Bpost bank trofeé. Startfältet till stor del detsamma som under gårdagen. Det blev ett lite bättre race idag och en 28:e plats. Placeringsmässigt kanske ingen höjdare, jämfört med tidigare race i Belgien, men tidsmässigt var det bättre då avståndet var mindre till täten trots att tävlingstiden var längre. Man jämför ju även med de man har framför och bakom sig. Det var bitvis lerigt och spårigt och de nya däcken var verkligen fantastiska! En aha-upplevelse på riktigt faktiskt. Nu hoppas jag även att benen ska bli lite pigga igen

Banan i Loenhout är faktiskt väldigt rolig. Som ni ser här så har herrarna också roligt och stajlar lite för publiken: http://sporza.be/cm/sporza/matchcenter/mc_wielrennen/cat_veldrijden/comp_bpostbanktrofee_1314/MF_131227_BBT_Loenhout  Förövrigt ser leran inte mycket ut för världen på detta sammandrag, eftersom de kör så förbaskat fort. Jag kan säga att när jag körde igenom samma lera kändes det som om den var knädjup..

I morgon blir det lätt rull och cykelkärlek. Det behöver dem nu, efter tre hårda race!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar