lördag 6 oktober 2012

Seger på första dagens Kumlacross!

Jag bakom Västerås CK. Foto snott från: http://jakobbjorklund.blogspot.se/2012/10/kumlacross-bilder.html

Det blev en seger idag på tredje deltävlingen i svenska CX-cupen. Banan var nästan identisk med den som var här för två år sedan, fast då var det snöblask på hela banan. I år var stora delar torr och solen sken, men det fanns som tur var några surhål. Vi startade idag samtidigt bakom superklassen, vilket i alla fall jag tycker fungerar sådär i starten. Många av tjejerna är faktiskt mycket snabbare än de som står längst bak i herrklassen och får problem att ta sig fram, även om de flesta i superklassen är väldigt snälla och flyttar sig när de kan. Vi kunde åtminstone få ett mellanrum på 15-30 sekunder, tycker jag. När fältet väl dragit ut sig, är det oftast lätt att passera andra och då är det ju bra med lite extra cyklister att försöka jaga i kapp. Jag vann som sagt loppet, men vet inte med hur mycket efter som det blivit fel med tiden i damklassen. Höftade till med en tid, vilket visade sig inte alls stämma, när man jämför med de killar jag körde i närheten av. Ja ja, det är ju ändå placeringarna som räknas.
Väl i mål blev jag kallad till dopingkontroll och det tog sin lilla tid så klar. Bra att man får se kontrollanterna ibland på tävlingarna. När jag var med i kontrollgruppen och vistelserapporterade till RF (alltså att jag fick ange en tid och plats där jag befann mig tre gånger i veckan så de kunde komma och testa utom tävlan), kom de inte hem till mig en enda gång. Kändes ju ganska onödigt.

I morgon blir det nästan samma bana som idag, fast åt andra hållet. Undrar vad som är roligast?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar