fredag 19 oktober 2012

Livstecken och bloggtips!


Har varit lite dålig på att uppdatera denna vecka. Har varit på väg flera gånger, men varje gång kommit fram till att det jag tänkt skriva inte varit tillräckligt intressant eller roligt att dela med mig av. Dessutom har jag skrivit en massa annat, bland annat en översättning av en hemsida från engelska till svenska motsvarande över 60 sidor tätskriven text, vilket har gjort mig mindre skrivsugen när det blivit tid över. Huvudet har varit fullt av cykelkomponenter, ramtillverkningsprocesser, dämpare och hjul.

Veckan har mestadels fyllts upp av översättningen, lite annat webbjobb, 4 spinningklasser och egen träning av olika slag. Inte så kreativt, men bra ändå.
Idag blev det ett träningspass på CX-hojen ute från Linné via Jonsered, Lerum, Floda över till Hindås, Landvetter, Mölnycke och sen hem igen. på ca 3.30 i tid, regnade rätt kraftigt det i 3.15. Det var dock ett ganska varmt regn, så jag blev inte så kall. Men genomblöt så klart. Skönt efteråt i alla fall.
Jag hoppas kunna skriva lite mer i helgen om det nu händer något som är värt att skriva om.

I brist på annat vill jag passa på att tipsa om en annan blogg, nämligen madventure.se. Den handlar om en bekant till mig, Marcus Svensson, och hans äventyr på cykel genom halva världen, med slutdestination Singapore. En galen, fantastisk man med galna, fantastiska idéer. Magnus har för övrigt varit en stor talang i  både landsvägscykling och mountainbike och kan troligen göra många cyklister i sverigeeliten krispiga i benen även idag. Dessutom har han sprungit milen runt 35 minuter, tagit SM medalj i rodd (kommer ej ihåg disciplin  och bestigit Mont Blanc liksom andra, ännu högre toppar. En supertalang utan dess like, vad han än ger sig på alltså. Läs den, ni kommer att älska den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar