måndag 15 oktober 2012

Cupledarna!

Ser ut så här:

Fotot på Mig och Henrik Öijer är taget av Jonatan Stark, finns en massa fina bilder på hans blogg!!

I går tog jag den 6:e cupen i CX-cupen. Återigen var det Angelica som fick mig att trissa upp tempot. Min plan var tydligen den samma som hennes, att inte dra så mycket det första varvet. Jag kunde dock inte hålla mig, blev för het på gröten och drog en hel del ändå. Fast tänk vad sakta det hade gått om både Angelica och jag benårt hållit fast vid "icke-dra-planen", det hade ju inte funkat. Det visade sig att det gick att vinna i alla fall. Hade mer luft i däcken denna gång, vilket var bra på vissa partier, men sämre i kurvorna. Släppte ganska rejält där i vissa, så ett lufttryck mellan lördagens "ickeluft" och söndagens halvhårda pumpning hade nog varit optimalt. 

På hemvägen blev det ett matstopp med en stor del av CX-Sweden på Max i Marieberg utanför Örebro. Hamburgare är annars inte min grej då jag inte äter kött, men Max fiskburgare fungerar ju i nödfall om alternativet är att svälta.   

Nu är jag hemma igen och det ser ut att bli en tävlingsfri helg nästa helg. Det fanns ju små små planer på att köra i de två första CX- världscupstävlingarna Tjeckien, men nu blir det inget med det, då det blir för dyrt och krångligt så här i sista sekund. God framförhållning och planering är ju A och O, och i detta fall var den korta framförhållningen inget jag kunde påverka. Hoppas på lite utlandstävlande i CX längre fram i höst/vinter. Hade jag råd, skulle jag åka till Belgien omgående för att få lera ner mig lite och få bra CX race. Ja jag ÄR tokig och cyclocross ÄR en tokig cykeldiciplin, men jag gillar den!     

3 kommentarer:

  1. CX är ju sjukt roligt. Tror faktiskt att det t.o.m. är roligare än MTB. Kort och intensivt :-)

    JohanC

    SvaraRadera
  2. Det är ju precis det det är :) Fast mtb är ju kul med, fast på ett annat sätt!!

    SvaraRadera