söndag 25 mars 2012

Tuff dag!

Idag tävlade vi i Kamtal, Österrike. Det var ett riktigt fysiskt krävande race med två långa, långa klättringar. Däremellan var det en riktigt sabbkörd utförslöpa och en stenig kort, som inte gav mycket till återhämtning. För min del blev den en bra startloop men efter det gick det riktigt tungt. Jag slet dock hela vägen in i mål och det är väl det som får vara dagens positiva behållning, för det gick inte så fort som det brukar uppför, utför tycker jag dock att det gick bra. Ann gjorde en fin insats och blev 15:e i det starka startfältet, själv blev jag 19:e, det senare  inget att direkt hurra för, men jag hoppas på en uppåtgående trend. Kajsa lyckades tyvärr punktera två gånger och var lagom arg i mål. Vann gjorde Maja Wloszczowska, som också vann världscupstävlingen i Sydafrika förra helgen.

I morgon åker Ann och Kajsa hem, medan jag och Peter drar vidare till Italien. Ska bli kul med lite träning på Italienska vägar igen.

Vårt boende här har verkligen varit ett av det bästa på länge! Nästan nytt Bed and Breakfast med superfina rum och väldigt lugn omgivning. Billigt var det också, kan verkligen rekommenderas!
Inga bilder från racet än, men väl från vårt boende: 



Vår fina superhjälpreda Peter :)




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar