fredag 9 mars 2012

Jag - Spanska sjukan: 1-0


De här Andaluciska bakterierna har visat sig vara ett par envisa typer.Tidigare i veckan kände jag mig nästan frisk, ingen feber, bara lite snuva och ganska pigg. Jobbade en dag i butiken och hade tänkt vänta någon extra dag och sen dra igång med lite cykling igen. Så vaknade jag upp med feber igen och en hosta som inte var av denna värld. Ringde vårdcentralen, som först inte ville ta emot mig, då de ansåg att det var influensa och inget att göra åt. -"Det kan ta tre veckor att bli bra" upplyste sköterskan mig och det lät ju sådär kul. Stod dock på mig och berättade att jag hade astma och att luftrören var rätt tilltäppta och då fick jag plötsligt komma. Jag glömmer alltid bort att man måste överdriva vid kontakt med vården, inte tvärt om, som jag har en tendens att göra. Läkaren tyckte att en  snabb antibiotika-kur var på sin plats, eftersom luftvägarna och lungorna lät sådär. Lite slemlösande medicin också. Så nu hoppas jag bakterierna ska få vad de inte tål!

Har dock fått uppmuntran i form av blommor från mor och far och Mackan. Och visst blir man lite friskare!
Igår var jag och Mackan på Fredrik Lindström och Henrik Shyfferts show "Ljust och fräscht" riktigt roligt! Majoriteten av de som var där var i 30-40 års åldern och just i denna generation fanns nog den största igenkänningsfaktorn. Rekommenderas varmt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar