onsdag 7 december 2011

Ego-boost och kalla fötter!


Häromdagen fick jag en liten present av en god vän. Det är den lille röde ovan som sitter i soffan. När man klämmer på den utbrister den glatt  "i love you!", "you are gorgeous!", eller busvisslar. Den är perfekt nu när Mackan varit i Danmark några dagar. När man sitter i sin ensamhet och känner sig ensam eller bara allmänt trött, klämmer man bara på den och vips blir man glad och känner sig fantastisk igen! Verkligen en ego-boost. Alla borde ha en hemma. 

Igår blev det vinterträning. Jag brukar inte dra igång med det man traditionellt brukar kalla för vinterträning förrän i december månad, jag ser ingen anledning att börja med det tidigare. De senaste åren har vinterträningen inte heller varit så värst "traditionell" heller för min del, eftersom jag tävlat i cykelcross och åkt mycket längdskidor de två senaste vintrarna. Men jag tror att det upplägget passar för mig. 

Det blev i alla fall ett vackert pass, via Mölndal-Mölnycke-Landvetter-Jonsered och tillbaka till Göteborg. En bit ut från stan var det ganska mycket snö, inte tillräckligt för längdåkning, men fint. Det enda tråkiga är att man nästan maniskt saltar alla vägar så fort det fryser på, vilket i sin tur ger en blöt sörja på vägen. Detta gör en lätt blöt och kall. Dessutom verkar vissa bilister inte förstå att de skvätter rätt mycket  av samma härliga sörja när de kör om en stackars cyklist med en meters marginal. Flera gånger blev jag jätteblöt på grund av bilskvätt, inte så kul. 
Kroppen kändes dock bättre idag och jag kom i och för sig ännu en gång hem utan känsel i fötterna, men mycket piggare än efter fredagens pass. Det där med fötterna är verkligen ett problem, funderar på att köpa sådana där skoblock med värme i som håller i tre timmar. Kanske kan det hjälpa?



Utöver träning är det mycket annat på gång. För tillfället är det lite frustrerande, eftersom jag upplever att jag inte kommer någon vart i flera "projekt" på grund av jag väntar agerande från andra. Jag är rätt otålig av mig! Bland annat försöker jag boka boende i Namur till världscupen där som går nästa helg. Det är faktiskt rätt fustrerande när man mailat massa boendemöjligheter och inte får något svar och när man till slut får svar, får man svar på franska...

Ikväll blir det spinning och styrketräning, och jag kommer att ge deltagarna samma intervallpass som i måndags att bita i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar