tisdag 20 december 2011

Det är lite synd om oss just nu...

Bild från Namur. Att jag aldrig lyckas sätta nummer lapparna så det ser snyggt ut...
Det gick bra på CX-racet i Surhuisterveen idag. Regnigt, extremt lerigt och till skillnad från Namur-banan, kemiskt platt. Benen var trötta och sega, men jag lyckades ändå få en bra start och bokstavligen slet till mig en 10:e plats. Jäklar vad tungt det var och vad ont det gjorde i benen och jag är förvånad över hur cykel, växlar och bromsar håller för sådana leriga banor. Mange slet också och lyckades få till en 16:e plats och avslutade med en härlig Belgisk dusch innan han satte sig i bilen. 
Så långt var väl allt frid och fröjd och det såg ut som om vi skulle komma i god tid till färjan med avgång kl 22.00 i Trawemunde, 40 mil bort. Men så hände det. Kalas-bussen blev sjuk. Den gamle bussen har ju protesterat på vägen ned till Belgien, men det verkade inte så farligt och verkade hålla sig på en och samma nivå av protester. Nu blev det plötsligt värre och värre väldigt snabbt och vi hann inte mer än in i Tyskland förrän det lät och kändes så dåligt att vi var rädda att fortsätta. Troligen är det lagren på framhjulet som deppat i hop. I alla fall så fick vi bli upphämtade av bärgningsbil och körda till närmsta stad med verkstad och hotell. 

Efter som vi tyckte att det var synd om oss, har vi tröstat oss med mat och lite vin och öl och tillsammans med ett varmt hotellrum känns det rätt bra i alla fall. Det kunde ju varit mycket värre, vi är ju hela och rena. (Mange passade på att duscha på riktigt nu när det ändå fanns dusch).

I morgon öppnar verkstaden kl 8.00 och då blir det lite av en ödesdag för Kalas-bussen. Hoppas innerligt att det bara är hjullagren som är dåliga och inte något mer, allvarligare.

Föresten så kan jag nu avslöja hemligheten varför det gått ganska bra för mig på crossen på denna resa. Hemligheten är Sven Nys-vattnet, som jag har kört stenhårt med i Belgien. Det blir till att jaga rätt på det när vi åker till VM. 

 Smuts-Mange efter Namur-racet.

Manges cykel...
 Roligt att se världseliten sparka sig fram i leran.
 Mange in action, fortfarande ganska ren..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar