fredag 16 december 2011

Belgien

Så var vi framme i Belgien. Det har väl varit ungefär en två-tre grader varmt och regn mer eller mindre hela dagen. Eller förresten, vid fyratiden kom det en hel del snöblandat också, typiskt Belgiskt decemberväder alltså. Trots vädret trivs vi ganska bra i Niniove där vi bor. Magnus och jag gav oss ut på en liten träningstur på förmiddagen och hamnade i den legendariska stigningen Kapelmuur. Många avgörande ryck i klassiska lopp som Flandern Runt har gjorts där. Idag gjordes inga ryck, men vi slirade oss i alla fall upp för den branta hala kullerstensvägen och hade ganska hög puls på toppen. 
  Utsikt från kapellet.

Kung Mange tar kort på mig samtidigt som jag tar kort på honom..

Efter det åkte vi förbi en cykelaffär för att inhandla lite nödvändiga tillbehör innan vi drog till Chareloi och hämtade upp Mackan på flygplatsen. För att få Mackan på gott humör inhandlades också lite öl och ölkorv. Är det några man ska hålla sig väl med i cykelsammanhang är det mekanikerna och massörerna. Det verkade vara ett lyckat drag av Mange och mig. Så här glad blev Mackan: 


 Resten av kvällen ägnades åt mat och däcklimning. Jag har nu nästan limmat ett däck själv, efter stränga instruktioner av Darvell. OK, jag klarade inte påkrängningen av däcket riktigt själv, men snart ska nog det med sitta.

I morgon blir det bantest i Namur, ska bli skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar