onsdag 28 december 2016

År 2016, i korthet!


Summerar mitt cykelår rent tävlingsmässigt 2016:

Antal starter: 52 (avser start med resultatlista och nummerlapp + etapploppstarter)
-25 på CX
-26 på mtb
-1 lvg tempo (på cx hoj)
-37 starter utanför Sverige
-22 top 5 placeringar
-1 SM medalj
-1 VM
-1 EM på hemmaplan
-ett inställt race pg av att flyget vägrade ta med cykeln.
-ett inställt race pg av storm
-en DNF (hål på bromsslang)
-två pyspunkor (under tävling alltså)
-en OS plats (och vad som hände med den vet ni redan!)

Ett händelserikt år rent cykelmässigt, Inte minst med tanken på ett historiskt OS guld i Cross Country och på hemmaplan ett rosat och fantastiskt lyckat EM i Huskvarna.

Utanför den lilla cykelbubblan har det kanske inte varit så fantastiskt, med allt skit som hänt i världen detta år. Jag såg en årskrönika igår på Belgisk TV och skämdes uppriktig för att vara människa. För varje år känns det mer och mer att det är ett mirakel att vi människor inte lyckats förgöra vårt släkte helt och förstöra jorden. Skärpning under 2017, vi kan bättre!
Prince, en av mina stora musikaliska husgudar dog plötsligt, kändes enormt tungt. Tillsammans med en handfull stora underhållare somnade han in alltför tidigt. Det är inte utan att man undrar ur det jammas i himlen nu, det är nog rätt fantastiskt, eller vad tror ni?
Under 2017 måste jag skaffa ett piano, med lurar så jag inte stör nån.

Nu stänger om några dagar här boken för 2016 och jag vill passa på att tacka vänner, familj och jobbarkompisar för i år. Tack för alla uppmuntrande ord, inspiration och glada tillrop! Och för att ni står ut med att jag alltid är ute och cyklar på det ena eller andra sättet. Det värmer mer än vad ni tror. Tack även till mina fantastiska samarbetspartners för att ni stöttar mig ser till att jag kan använda era grymma produkter. Utan er hade det inte fungerat alls.

2017 års bok har ännu tomma blad och jag tycker att vi fyller dem med fantastiska, positiva, snälla, roliga och viktiga saker och ser till att jorden faktiskt inte är så dum att bo på i alla fall. Framåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar