fredag 8 juli 2016

Vila och bergsvandring



Långtur i finväder och med hård krasch igår, idag vila, kaffedrickning och vandring på 2750m öh idag. Träffade på ett gäng med hästar som också passade på att ta det lugnt. Undrar om de känner av höjd som vi människor och blir trötta? Kan man förresten höghöjdsträna en häst? Tankar som far igenom en täningsnörds huvud.




 Bad i Livignosjön! Det är svinkallt kan jag lova! Smältvatten..
 Valmora

 Kossa i Buffalora. Har det bra så klart.

Jo det blev en exeptionellt fin, men också på många sätt hård tur igår. Körde en klassisk led över cancano som kallas "La strada del vino e del sale", -Vinets och saltets väg, där man förr, innan de vägar vi använder idag blev till, passerade gränsen till Schweiz med hästar med vin från Italien och salt från Österrike. Sedan tillbaka på en led som verkligen inte är för höjdrädda. Den går längs med det vatten som förbinder Cancano med Livignosjön. Mycket smal och slingrig och utan räcke. Det gäller att vara försiktig och inte ta några risker.
Tyvärr lyckades jag kracha utför precis innan. Det gick ändå förhållandevis bra, men jag skrapade upp mig rätt ordentligt på benet och armbågen plus att mitt högra långfinger fick en rejäl smäll och gick inte att röra. Det gick inte så bra att få flyt utför när man inte kunde hålla ordentligt i styret på grund av fingret och resten av kroppen var ganska så mörbultad, så det blev riktig långsam och fegkörning efter det. Men jag tog mig hem i alla fall och kroppen verkar vara ok, jämfört med vad den kunde ha varit. Är dock lite orolig över fingret, kanske det är någon spricka eller benbit som är lös. Har nu testat att tejpa det med ringfingret, så det ska få lite mer stadga. 

Som tur var fanns Dr Marcus här i byn. Tyckte det var väldigt kul med tanke på sambons namn. 

Tanken var egentligen att köra i Bikeparken idag, men ville vila fingret lite och benen var också trötta, så det passade bättre med en lugn dag. Jag är visserligen här för att träna, men att köra utförsträning med ett nästan oanvändbart finger bara för att man tänkt det, är bara dumt. 

Det känns faktiskt lite bättre nu när svullnaden har gått ned, så i morgon ger jag mig nog ut åtminstone på asfalt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar