onsdag 6 juli 2016

Cyklar runt lite i vykortet!


Det är väl precis det jag gör. Cyklar runt lite i ett vykort. Häromdagen körde jag ned till Bormio via Cancanosjöarna, tog en kopp kaffe och rullade sedan tillbaka till Livigno igen. Eller rullade och rullade, jag fick en liten fin klättring med nästan 1100 höjdmeter från Bormio till Passo di Foscango. Var riktigt trött i benen sista kilometerna, trots att jag verkligen försökte hålla igen de första kilometerna. Klättringen tog en hel del på krafterna så det fick bli ett lugnt rullpass dagen efter. Sen blev jag pigg igen och idag blev det ett fint pass på stigarna runt dalen i Livigno på lite mer än 3 timmar. Det går klart bättre i den tunna luften nu. Som exempel körde jag bara 3 sekunder långsammare på en klättring på ca 20 minuter idag, men känslan var att jag inte pushade på så mycket och pulsen låg som högst 10 slag lägre än tidigare försök. Intressant sånt där!

Jag får aldrig nog av bergen och dalarna här det är så vackert överallt. Är övertygad att miljön får mig att ta i lite till i backarna och rulla på snabbare utför. Har tänkt många gånger att jag ska vara här hela sommaren nån gång och bara cykla omkring, men det är ju inte det enklaste att få till.

Igår skulle jag måla berg i akvarell, men det började regna så jag fick gå hem igen. Det visade sig bara vara en kort skur, men det är ju svårt att veta när man sitter där med vattenlösliga färger.. Bilden blev halvfärdig jag svor en hel del för att jag inte fick till en alptopp på ett bra sätt, det var svårt. Får se om jag ritar den klar. Tänkte åka upp till toppen nån dag med akvarellblocket och se om det går att få till något. Hoppas det! Det är kul att rita sånt man inte ritat så mycket tidigare, men ofta svårt. Ungefär som cykling.

2 kommentarer:

  1. Hej! Klart du ska stanna hela sommaren nån gång. Var 2v 31-32 i Livigno förra året efter att pratat med dig och det blev den bästa semester jag haft. Det är som du skriver, man får inte nog av bergen och dalarna. Tack för en bra blogg och lycka till ute på tävlingarna. /Anders

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får se hur jag löster det :) Man ska ju få ihop det ekonomiskt också! Kul att du gillade Livigno. Det är fantastiskt, berg är mäktiga. Men vädret kan vara lite nyckfullt, gissar att du hade fint väder.

      Radera