söndag 3 juli 2016

En dag med Hans Rey och heja Sverige!

Återigen en toppendag på många sätt!

Först detta med XCO/XCE vm i Tjeckien, där Sverige åker hem med inte en, (vilket hade varit sensation nog) utan TVÅ regnbågströjor. Sverige har vad jag vet aldrig haft två världsmästare i cykel samtidigt förut. Det är helt otroligt stort. Inte nog med det, dessutom ytterligare 4 topp 10-placeringar i XCE. Från tidigare i år även ett EM-guld och ett EM -brons i XCE. Och så tycker en del att det går så dåligt för svensk cykel bara för att det inte är någon svensk herre med i Touren i år? Visst det är väl tråkigt det, men det har nog inte gått bättre för Svensk cykel nån gång tidigare. I alla fall inte under den tid jag själv varit aktiv. Sverige må ha få licensierade dam elit och dam juniorcyklister, men detta verkar inte vara något hinder för att vinna TVÅ regnbågströjor i ett och samma mästerskap. Jag är full av beundran och förundran för er Jenny och Ida, ni är så värda detta! En dansk seger med Annika Langvad i damelitklassen är ju och riktigt kul.

Nu till min dag. (med risk för att tråka er med ubervackra vyer och sådant).

'
Lite kyligt på 2700 m var det allt. Och ljust.



Idag har jag, tillsammans med ett 20-tal trevliga cyklister med legenden Hans Rey! Ni som inte vet vem han är kan kolla exempelvis detta klipp på You tube. Man skulle ju lätt kunna tänka sig att ha ett jobb som innebar att åka runt och cykla på olika spektakulära ställen i världen
.
Han guidade oss genom nybyggda trails på Carosello3000-sidan. Det var riktigt fina trails, lättkörda och snabba, mycket kurvor. Byggda för att alla ska kunna köra dem, men de som är duktiga kan köra extremt fort. Att åka med någon som är riktigt duktig är inspirerande och Hans Rey är ingen man kör ifrån hur som helst kan jag lova. Trodde att jag skulle vara långsammast av alla, men klarade mig riktigt bra, vilket gav en del självförtroende och jag kunde öka farten mer än jag skulle göra om jag åkte ensam. Liften stannar på ca 2700m på det berget och att pusha på med cykeln där uppe kändes kan jag säga. Efter 6 timmars cykling och liftåkning åkte jag hem, trött och glad. Tvådagars utförstäning känns i kroppen, men på lite andra ställen än vid den träning jag är van vid. Har tex. träningsvärk i sätesmusklerna och övre delen av ryggen. Nu väntar träning på XC-cykeln i några dagar  igen.

Utsikt från toppen.







  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar