söndag 26 juni 2016

Bossig Midsommar!


En bossig och klibbig midsommar. Mackan i Frankrike på mekuppdrag för landslaget och jag hemma. Det brukar vara jag som är borta. På ett sätt känns det lite, ska vi säga "bortkastat", eftersom jag ändå inte är så traditionell av mig med midsommarstänger, nubbe och sånt. Jag kan lika gärna ha midsommar, jul eller påsk nån annanstans. Men det är ju skönt att vara hemma i lugn och ro med. Själva midsommarafton firades med cykeltur i Sandsjöbackaområdet (körde lite vilse) och på kvällen middag hemma hos Catarina och Dick. Grymt bra.
Midsommardagen gick i Bossens tecken. Bruce på Ullevi och över 60 000 besökare. Brukar oftast inte orka kolla på konserterna när jag har jobbat på arenan hela dagen, utan vill helst hem så fort som möjligt, men denna gång fick jag möjligheten och hade orken och gick in en timme. Jag har inte lyssnat på Bruce jättemycket ska erkännas, men han är ju en av de gamla, stora giganterna, så det är kul att uppleva live. Bruce har grym sångröst och är en enormt slipad artist. Det kan inte bli annat än bra även om det blir lite väl mycket munspel och gitarr för min smak.



Och nu ska jag ut och cykla en sväng igen. Det har varit rätt konstigt väder här i Götet hela midsommarhelgen. Det är liksom grått och mulen, men över 20 grader och jättefuktig luft. Nästan som i en regnskog. Jag hade en liten påse öppnade chips i köket (jo, jag skulle testa några rotfruktschips, annars blir det ytterst sällan chips här hemma) och dessa var helt mjuka när jag kom hem på kvällen efter Bruce. Var ute och sprang en kort, långsam sväng igår innan jobbet och blev helt oproportionerligt svettig. Det bara rann om kroppen. Jag gillar i och för sig att svettas när jag tränar, men det var skumt. Vi får se hur det blir idag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar