fredag 12 juni 2015

Upp-å-ner!


För första gången i år riktigt skönt ute.Tyvärr bara 14 grader i havet, så det lär dröja innan jag kan bada. Det måste vara över 20. Minst. Eftersom jag inte kan stå på händer utan vägg, blev det huvudstående på stranden. Bara för att jag kan. Jag tror på att vara upp å ner ibland och inte minst öva balansen på olika sätt, inte bara på cykeln. Om inte annat får man ett nytt perspektiv på sin tillvaro. 
Det är en hel del grejer som jag upplever som  upp-å ner för tillfället, men jag kanske skriver om dem nån annan gång, inget får förta känslan av det fina vädret!   

Ska tävla i Borås i helgen och körde igår lite "snabbisar" för om möjligt få fart på benen. Snabbisar är 5-10 sek spurter med 50-55 sek rull mellan. Igår blev det 15 st, vilket är mer än jag brukar. Kändes bra att få upp pulsen över 90% på de sista. Dessa spurter är bra så tillvida att de trimmar ATP-systemet, men sliter inte så mycket på kroppen. Kör man bara några sekunder längre blir fet istället anaerobt arbete. Om det blir nån fart i helgen återstår att se. Jag ska jobba ikväll på Foo-Fighters, så det lär bli hålligång. 

Snabbisar.

Åkte förbi Slottskogsvallen här omdagen och där byggs det för fullt. Jag upplever att det varit mycket hysh-pysh om detta projekt, men jag tror med på att lyfta fram och maknadsföra bra grejer, så därför: Man bygger permanent cyclocrossbana, teknik bana och hopp bland annat! På den en a av kullarna där Göteborgs cyclocrosstävlingar brukar gå av stapeln. Hur coolt som helst och vad jag vet den enda i Sverige än så länge. Så varför hålla inne med det?  En massa slingor är nu förberedda. Hoppas bara inte de tänker grusa allting. Lera och jord är ju en del av cyclocrossbaneunderlag man inte vill vara utan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar