måndag 15 juni 2015

Crazy Weekend!


Helgalen helg full med kontraster, typiskt lyckad helg alltså. I fredags var det jobb på Foo Fighters och man kan lugnt säga att det blev en spektakulär och annorlunda spelning. Hann personligen inte kolla så mycket, så jag jobbade med Biljettservice. Då vi befann oss precis utanför insläppet till planen, hörde man dock ganska bra. Personligen är just Foo Fighters inte alls min typ av musik, men denna spelning var magisk och kommer att kommas ihåg av alla som var där. De flesta vet väl vid det här laget vad som hände. Runt 50 000 pers inne i arenan, bandet drar igång och på typ första eller andra låten faller sångaren av scen och bryter benet. Det jag där precis utanför hör är att det börjar spelas instrumentala låtar, covers på mycket kända låtar. Sen ser vi att folk börjar gå från arenan och vakterna har smått panik för att bygga om för att släppa ut folk. Vi frågar en av dem som går, som svarar: "Han bröt benet". Bandet spelar dock fortfarande och ca 10 min senare hör vi sångarens röst igen och publikens massiva jubel. Folk utanför som hör det, vänder om och vakterna står som frågetecken. Sångaren har spjälat upp benet och fortsätter sjunga, sittandes på en stol och med sjukvårdare på scenen! Tänker genast på när jag bröt handleden och hur satans ont det gjorde -killen måste ha fått fantastiska mängder morfin för att kunna fortsätta. Efter ett tag blir det paus från sången igen -för att sångaren ska gipsas...sen kommer han tillbaka och röjer x antal timmar. Snacka om att ge allt till sina fans. Som sagt, en helt galen spelning, oavsett om man gillar musiken eller inte.        

Lördagen och söndagen ägnades åt tävling i Borås! Borås 2-dagars är ett evenemang som ingår i Västgötacupen. Dessutom var den nästan klassiska slalombacken med. På lördagen hände något riktigt roligt, Alexandra Engen kom och körde sitt första race på 11 månader. Grymt kul att träffa henne och se att hon cyklar med ett leende och mår bra igen! Man kan säga att det var nog första och sista gången som jag var före henne i mål i år, men det är egentligen inte så viktigt, viktigast är att mina vänner mår bra. Det blev seger för mig båda dagarna, vilket var kul. Var ganska seg på söndagen, men tyckte att jag kunde köra på ordentligt i tre varv. Framförallt fick jag en väldigt bra start, vilket jag har märkt ofta är fallet dag två när man tävlar två dagar i rad. Även om det känns sämre går det fortare i starten -intressant! Sista varvet tappade jag fart och "i-tagningsförmåga" lite, vilket märktes på pulsen som sjönk drastiskt, men det var ändå ingen fara för placeringen. När man är trött och seg är det rätt svårt att pressa sig själv när man varken ser nån framför eller bakom sig.  

Foto: Helene Henriksson


Idag blir det ev lite lugn löpning för att få röra lite på de nu stumma benen. Nästa tävling vet jag ännu inte vilken det blir, vi får se!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar