fredag 5 juni 2015

Tutar i Nässjö!


En snabbtur till Nässjö här om dagen, med tutar och lite andra bilder som nu finns på blivande race office för Nässjö Stad GP. Hela 28 bilder fick plats, de flesta små, men även någon större. Dessutom några muggar med. Så ni som bor i Nässjö med omnejd, pallra er iväg och kolla cykeltävling och konst  på onsdag kväll! 
Och ni damer som äger racer, anmäl er till racet, som ger lika mycket pris oavsett kön! 10 000 kr är ju nästan en månadslön för en fattig cyklist! Herrar ska så klart också anmäla sig, men det känns som om det är damerna som behöver manas på. Hade jag ägt en racer eller fått köra på min cross med skivbromsar, hade jag helt klart övervägt att ta ledigt från jobbet och åkt och kört.   

Förutom utställning (tutställning) Är nu även gultuten, eller Bong, som han döpts till, känd i lokaltidningen: 

Det var kul att komma till Nässjö och träffa Mattias, eldsjälen och idésprutan bakom loppet. Vilken energi. 
När man håller på med bilder och kreativa saker, har jag märkt att det ibland är svårt att bli tagen på allvar. Att kreativt skapande mer är något man gör för bara "skojs skull", som en hobby, inget som faktiskt kan vara något att kanske kunna livnära sig på. Det kallas "klipp o klistra" och "målarkludd"och det ska tryckas ned och tillrättavisas. Jag vet inte hur många gånger jag fått höra det sen jag valde att gå Estetiskt program på gymnasiet. Människor med den attityden kan verkligen strypa kreativ människas skaparvilja och få en att istället känna sig modfälld och att det är lika bra att ge upp sina drömmar. 
Så mycket mer upplyftande blir det med sådana människor som istället sporrar och eldar på ens kreativa idéer. Puffar en i rätt riktning (den man egentligen ville gå i, men kanske inte riktigt vågade). Så tack Mattias, energin smittar av sig och främjar kreativitet!        

Idag är det vilodag, det känns bra, för jag är trött efter gårdagens distans och jobb. Ska tvätta cykel, leta upp en vandringspokal, måla och uppdatera mitt CV och fixa med en hemsida. Häpp! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar