torsdag 8 maj 2014

Varmare breddgrader?



Ja, jag ska åka söderut och hoppas på lite värme. Risken för värmebölja är väl kanske inte jättestor då det är Österlen och Danmark som är målen. Dessutom ser det ut att bli en hel del regn. Österlen för påhälsning av mor och far och Danmark för tävling. Det är inte jättemånga damer anmälda till räjset i Danmark, men några är mycket snabba, så det blir tufft. Bra att få lite hårdkörning innan kommande etapplopp i Belgien.
Nu sitter jag på Öresundståget ned till Ystad. Jag måste säga att de har ryckt upp sig en del, Öresundståget. Förutom att det är ett tåg som tillåter att man tar med sin cykel på tåget (mot en kostnad av barnbiljett), vilket tex. SJ inte fattat att det är en bra grej, har de nu även gratis internet. I och för sig lite svajigt, mitt 4G fungerar bättre, men de skriver själva att det är under utveckling.

Har ritat lite mellan hemsidejobb, biljettkassejobb och träning.

Jag tänkte att om man upprepar en figur så kunde det bli roligt. Egentligen är det en och samma grundform, ögon, mun och lite accessoarer. Klotter som jag ofta gör Men med små variationer och lite tillägg kan man få helt olika figurer och med olika känslouttryck. Precis som vi människor, vi kan se väldigt olika ut, men vi är alla skapta ur samma "grundform". Det här är en liten bild och jag ska göra några större varianter på samma tema. Hur många det är? det är nästan helt omöjligt att räkna dem utan att bocka av dem, har försök själv, jag vet att det är över 200 st i alla fall. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar