söndag 4 maj 2014

GBG-girot avklarat med vinst!

Foto: Erik Karlsson Landén mer bilder
Så var Göteborgsgirot MTB avklarat. Det blev en bra och solig, om än lite småkylig och blåsig, dag. Förutom en masterstart som nog är den i hastighet mätt snabbaste jag varit med om under alla år, (master MC:n låg minst i 40-45km/h och körde ifrån klungan), var det en mycket fin tävling och banan var snustorr och rolig. Fick en ledning ganska så tidigt tror jag, men hade sedan ingen aning om hur långt före jag var de andra. Låg mestadels och körde ensam, vilket var bra i skogen då man fick fri väg, men mindre bra på de öppna partierna då det blåste en hel del. Kände mig rätt krispig i benen på slutet, och tappade tempo, kanske ovan vid att ta i så länge jämfört med cyclocrossens 40 minuter, men det gjorde inte så mycket då det visade sig att jag hade ett par minuters försprång in i mål. Det kändes bra på de tekniska partierna och i backarna upp o ned, men tyckte jag hade dålig fart i benen på platten. Hoppas få mer fart på dem även där med lite träning och några fler tävlingar.

Efter racet blev det till att ta tag i Deklarationen, vilket jag alltid brukar göra i sista stund. Tidigare år har jag dock även fått dispens att lämna den senare, men i år lyckades jag i alla fall få in den på rätt dag och förhoppningsvis få lite skatteåterbäring till sommaren. Sitter ju alltid fint.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar