söndag 6 april 2014

Skogscykling ftw!




Dagen har ägnats åt lite skogscykling med Catarina. Det var fint i Delsjöskogarna, ganska torrt trots gårdagens regn, men med sedvanliga surhål. Försökte köra lugnt, men det är ju svårt när det är kul. Catta visade en stig jag aldrig kört innan som var riktigt kul, alltid har hon nån halvhemlig stig man inte kört innan att ta till.
Dessutom gjorde vi en "bike-swap" så Catta fick testa hur det var att köra 29":s Allebike och jag fick återuppleva 26"ans värld. Det var grymt ovant med de små hjulen, men Allen höll på att bli kidnappad till Öjersjö. Att växla från 26" till 29" är uppenbarligen mycket enklare än tvärt om. Så jag tror att jag fortsätter med de stora hjulen.  

Ville inte sluta cykla trots tilltagande regn, men tvingade mig själv att åka hem då jag ville hålla igen lite efter sjukdom. Tror att om jag kör lite kortare och med lite lägre intensitet än vad jag egentligen vill, så blir det en bra nivå att komma igång på. Men o vad det svårt.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar