söndag 12 maj 2013

Säsongspremiär och seger på Göteborgsgirot!

Det blev seger på dagens MTB-lopp i Göteborg, Göteborgsgirot och så här glad blev jag då:

Ser lite rolig ut om jag får säga det själv, men jag var å andra sidan väldigt glad. Givetvis för segern i sig, men även för att det gick så pass bra att köra med handleden. Kändes faktiskt bättre efteråt än efter gårdagens lopp, vilket är konstigt, då slät vägkörning rimligtvis borde vara bättre än Getryggsstenar utför. Jag lyckades till och med hålla i styret ordentligt på de tekniska partierna, vilket får ses som en stor och viktig framgång.

Jag körde strax före Kajsa in på det första skogspartiet men mot slutet av det gick hon om och fick en liten lucka. Fick hoppa av på något stenparti uppför, då jag inte riktigt vågade rycka i styret som jag brukar, men förlorade inte så mycket tid på det snarare kanske jag stoppade någon annan och i så fall -förlåt! Strax innan nästa långa skogsparti vid golfbanan var jag i kapp Kajsa och gick om och drog i från en del. Fick en liten lucka men hade henne nosandes i bakhasorna, vilket på ett sätt var bra, då  jag fick se till  försöka hålla tempot uppe i skogen. Det var väl efter att Getryggen passerats som jag drog ifrån mer och mer och i mål var det några minuter.
Är grymt nöjd med loppet främst för att det gick så pass bra att köra efter skadan, men även för att det ju är något visst med att vinna på "hemmaplan". Riktigt fin bana och kul med ett envarvslopp med XC-längd tidsmässigt. Göteborgsgirots organisation ska ha mycket beröm, även om det finns möjlighet att bli ännu bättre!

Det känns som att fysiken är bra, men jag behöver köra mer i skogen och öva upp styrkan och feelingen i handleden ytterligare och lära mig att lita på att den verkligen håller, även utan skenan som jag har nu när jag kör. Just nu kör jag väldig mycket safe och tar inga risker utför, vilket jag känner att jag vill komma ifrån lite mer. Jag tror att det kommer bli bättre ju starkare handleden blir. Sen är det det här med tummen och tumbasen. Jag ska till Handteurapeuten i morgon och se vad hon tror om det. Men jag kanske inte ska berätta om att jag kört så här:


Här körde jag jättelugnt, men det ser väl inte så illa ut ändå?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar