lördag 16 februari 2013

Skidor på Lugnet, Velodrombesök och dubbelfika.

Slappar i stugan i Klenshytttan efter en toppendag i Falun. Först blev det en sovmorgon, mycket längre än tänkt, sen upp till Falun och besök på Sportsson och väl där bjöds det på kaffe och kanelbulle. Efter det drog Mackan och jag upp till Lugnet och mötte upp Robban Österling för lite längdskidor. Det var ganska så mycket mer kuperat jämfört med spåren hemma. Fick ihop 315 höjdmeter på ca 1 timme och 15 minuters åkning, bland annat var det en stigning på närmare 2 km. Härligt, jag gillar fysiskt krävande banor. Tydligen är det skate som gäller här uppe, men jag har aldrig lärt mig skejta, så det fick bli klassiskt. Det ser dock roligt ut med skate, så man kanske ska lära sig? Efter det bjöds det på fika igen hos Robban och Sofia. Det visade sig att både Sofia och jag hade bott i Karlskoga. Lite läskigt var det. Vi hade gått i samma skolor i låg, mellan och högstadiet, hon hade haft vår granne till klassföreståndare och dessutom hade vi tävlat på samma häst i hoppning, nämligen C-ponnyn Foggy. Då hon är några år yngre än mig, var det kanske hon som tog över, då jag slutade rida och flyttade till Karlstad? Världen är allt bra liten ibland.   

Vi hann också med ett besök på Velodromen och där var ett helt gäng från Göteborg och CK Master och tränade. Nästa gång jag åker till Dalarna ska jag försöka gå en velodromkurs, det ser väldigt kul ut. Först vill jag dock bli av med min handskada.

Dagen avslutades med stugmys, som sig bör.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar