söndag 24 februari 2013

Nä, inte bara skidor!


-Åker du bara skidor nu för tiden?
Den frågan har jag fått några gånger de senaste veckorna. Det har ju blivit en del bloggande om skidor på sista tiden, men det behöver ju inte betyda att jag inte tränar något annat, snarare är det väl så att jag tycker att det är kul att skriva om något annat än cykelträning. Att åka längd är ju så kul och dessutom väldigt bra alternativträning, så jag vill verkligen passa på nu den korta tid det finns möjlighet åka relativt nära Göteborg. Dessutom är det ju så bra för mina axlar, axelvärken är nu nästan helt borta och jag har bara lite dålig rörlighet. Men hellre det än ont.

Idag blev det dock ett distanspass på cykeln på strax under fyra timmar tillsammans med Angelica. Faktiskt det första distanspasset på sex veckor. Av olika anledningar har det inte blivit några sen jag kom hem från Holland i mitten av januari. En kaffe och en cola gjorde susen under passet. Angelica var dock smartare och hade med risgrynsgröt. Bra om man blir hungrig, fast jag brukar klara mig rätt ok. Fast i bland väggar man ju.    Vi fick i alla fall lite sol på oss och vägarna var i princip snustorra.

Veckans träning har därmed bestått av följande pass (i oordning)
1 distanspass på cykel
1 styrkepass på gymet
1 löppass i skogen
1 intervallpass på skidor
1 längre, lugnare pass på skidor (snittpuls ca 80% inkl stopp så kanske inte så lugnt i alla fal..l)
2 intervalpass på cykel (1 inne och 1 ute)
3 spinningpass som jag instruktör (egentligen inte träningspass men ändå träning, då pulsen var hög även på mig)
Därutöver en vilodag

En bra och varierad vecka tycker jag. Inte så många timmar, men bra kvalité.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar