söndag 20 januari 2013

Halkbana Deluxe i Hoogerheide!

Mange visar hur man svänger.
Det var riktigt halkigt på Världscupstävlingen i Hoogerheide. På gårdagens race var det främst snö som gjorde det halkigt, idag var det snö över spårigt underlag och en hel del isfläckar. Jag har alldrig kört på något liknade förut. Jag är osäker på om man ens tävlat på ett underlag likt detta hemma i Sverige. Men nu var det inte Sverige utan Holland och här kör man på vad som hellst, så det är bara att köra.

Jag tyckte inte jag hade lika bra flyt som under gårdagen, det var ju i och för sig halare, men jag var lite väl spänd, vilket gör att man tappar. Det blev lite småkrascher på första varvet, intet allvarligt, men det stoppade upp en del. Jag låg på omkring samma placering hela tiden och ramlade även själv några gånger. Det släppte rejält i kurvorna och den branta slänten man skulle uppför blev bara halare och halare för varje varv. 27:e platsen som det blev är ok, men inte mer tycker jag. Nu bär det av hem till Sverige!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar