måndag 9 april 2012

Påskhelgen avklarad!


Första uppgraderingen av cykeln är gjord. Det blir lite bling bling  med nya skivor från A2Z! Spader är grejen tycker jag! Guld fram och svart bak. Cykeln lättad med, hmm 3,5 gram... 
Utöver detta har det blivit mycket cykling i skogen i påskhelgen och jag har fått känna på de flesta typer av väder, från sol och ganska varmt och torra stigar, fruset underlag, snö, toppat med idag, då det var snöblandat regn, 2 grader och väldigt blött underlag. Skulle kört distans på vägen, men valde att köra i skogen istället, då det är varmare. Distanspasset kortades ner lite också, men det blev ändå ett bra träningspass och kroppen kändes bättre än på länge, trots några dagar med hård träning. Efter dagens tur var händerna så stelfrusna att Mackan fick hjälpa mig att ta av mig kläderna, som var helt genomblöta och täckta med sandig lera. Vet faktiskt inte hur jag hade löst det om han inte varit hemma. Jag behöver verkligen införskaffa ett par riktigt varma handskar.  

I går blev det dock en väldigt solig tur i Skatås. Körde förbi Kamratgården och såg IFK i full träning inför dagens Match mot Norrköping. Det var en hel del folk som samlats kring planen för att titta på. Varför intresset att titta på män i sina bästa år som springer runt och gör lite indianhopp och hoppsasteg i sidled är så stort, förstår jag inte. Eller så är jag bara avundsjuk för att ingen har något intresse av att titta på mig när jag flåsandes cyklar upp och ner för en backe i en timme...   

Med facit i hand kanske de skulle kört någon annan typ av träning, då de ju förlorade i dagens match. Fast  enligt GP var det domarens fel. 



Det var i alla fall mer publik än så här på träningarna inför Cyclocross VM i Belgien i Januari...

Bild från en sen träning i Änggårdsbergen på långfredagen, då var skogen snustorr, förutom några enstaka surhål.
I morgon blir det att fixa i hop det sista vad gäller cykel och hjul mm inför Houffalize. Cykeln hämtas upp redan på onsdagen och jag flyger torsdag morgon. Ska bli riktigt skönt att flyga utan den stora cykelväskan i släptåg. Känns lyxigt!


2 kommentarer:

  1. Om inte Mackan fixar ett par handskar till dig så mejla din storlek så får du ett par av mig!

    /Tommy, Öster Cykel

    SvaraRadera
    Svar
    1. OJ, vilket erbjudande :) Vi får väl se vad sambon kan göra, annars mailar jag dig!

      Radera