fredag 13 april 2012

Frostmorgon i Houffalize!

Vi vaknade upp och såg ett frostigt fält utanför fönstret. Man trodde nästan att det hade snöat under natten men det hade det inte. Solen är dock framme, så det kommer nog tina upp under dagen. Det väcktes vissa förhoppningar om att få ett snörace likt det i Istanbul i februari, men så blir det nog inte tyvärr.

Strax är det bantest och jag hade tänkt ta lite bilder, men nu ser det ut som om jag glömt den hemma. Andra viktiga saker, som handduk och glasögon verkar inte heller ha kommit med, men det ordnar sig nog.

Ikväll körs också sprintdicicplinen som numer är en separat, värdscup men jag har valt att hoppa över den. Jag kommer troligen köra något race innan SM, men just nu känns det som att det räcker med XC. Det är dock över 50 damer och 100 herrar som ska köra så det verkar ju finnas ett stort intresse. Jag tror att det är jättebra för sporten, med en lite annan typ av tävling, grymt! Hoppas den sänds livestream, så kan jag ligga i sängen på boendet och titta när svenska tjejerna och killarna kör.   

I helgens tävlingar är det nog rekordmånga svenskar på plats inte mindre en 4 tjejer i damelit 1 u232 och två damjunorer + killarna som jag inte vet exakt hur många de är. Verkligen kul att så många tar chansen att köra detta klassiska lopp. 

Om jag hittar min kamera lägger jag upp lite bilder i eftermiddag/kväll.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar